23948sdkhjf

Carlsberg taber terræn i Danmark

Mens den danske bryggerigigant fortsat tager markedsandele i Vesteuropa halter det på den danske hjemmebane. Carlsberg vil nu have bedre fat i den danske discounthandel, men konkurrencen er stor.
Tilbagegangen på det danske marked har ramt særligt hårdt i 2012 og adm. direktør i Carlsberg Danmark, Carsten Hänel, erkender over for dagbladet Børsen, at der er sket et skifte i forbrugeradfærden, som Carlsberg nu bliver nødt til at reagere på.

Danskerne handler mere discount end tidligere, og derfor må Carlsberg nu tage kampen om hyldeplads op med billigmærker som Harboe og private label. Carlsberg har i forvejen dårligere fat i det danske lavprismarked sammenlignet med det generelle dagligvaremarked

- Uden at vi gør noget anderledes, så falder vores markedsandel på den konto. Vi mister 0,7 pct. i markedsandel i løbet af et år. Det er et vilkår, som vi må tilpasse os. Vi skal være der, hvor forbrugerne er, så vi er nødt til at være til stede i øget omfang i discountsektoren, siger Carsten Hänel til Børsen.

Han fortæller, at den største udfordring bliver at komme ind og tilbyde Carlsbergs brede sortiment, fordi hyldepladsen simpelthen er for trang i mange discountbutikker og det bliver samtidig svært at komme ind med nyheder år efter år.

Carlsberg vil blandt andet forsøge at tilpasse sig disocunt-butikkerne ved at sælge flere små forpakninger, oplyser direktøren.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063